Parlem sobre els problemes del Poblenou del Delta

Fa unes setmanes vam sentir al programa setmanal que té l’alcalde Adam Tomàs a Amposta Ràdio, que el govern municipal s’estava plantejant una moratòria sobre totes les llicències de noves activitats al Poblenou del Delta, degut a l’allau de visitants d’aquest estiu passat, i conseqüentment fins no tenir unes infraestructures més ben preparades, no tornar a concedir mes llicències. I sobre aquest assumpte cal un debat serè.

La realitat és que les infraestructures deltaiques han patit força saturació aquest estiu, excepcionalment bo pel que fa a l’afluència de visitants, i es força probable que sigui una situació que ha vingut per quedar-se, tot i que amb intensitat variable, però en tot cas més elevada que el que havíem vist en els últims anys. I caldrà cercar mesures per pal·liar-ho a curt termini, perquè l’activitat econòmica i la preservació natural en cap cas s’ha de veure perjudicada.

El punt imprescindible és que s’ha de preservar l’ecosistema. El Poblenou no es pot convertir en un Resort turístic massificat, car perdria el seu encant i essència, i acabaria fent malbé el poble i tot l’entorn. El model de turisme del Delta ha de ser un model vinculat a l’ecoturisme, sostenible en totes les seues vessants, on preval la qualitat sobre la quantitat, i no un model massiu de sol i platja i paella barata.

Quins problemes té el Poblenou i l’àrea del Parc Natural a l’hemidelta sud, bona part al terme municipal d’Amposta? El més conegut és el mal estat de la carretera que enllaça la Ràpita amb la platja del Trabucador passant pel Poblenou, i que ja s’ha fet un arranjament d’urgència parcial el passat estiu, i esperem que ja s’estigui treballant per tenir el projecte enllestit per part de la Diputació de Tarragona el més aviat possible, però no és l’únic.

La saturació de vehicles de tota classe, sobretot d’autocaravanes, a les zones de major afluència, com el nucli urbà del Poblenou o les platges, el mal estat dels camins que porten a Poblenou, com el camí de la Casota o el camí del Riu Vell o la perillositat d’alguns carrils bici perquè són discontinus i compateixen recorregut amb carreteres són altres exemples.

L’equip de JuntsxAmposta és ben conscient d’aquesta nova situació que s’ha generat. Per anticipar-nos-hi, en aquesta línia vam presentar una moció al ple del mes de setembre per començar a regular l’accés amb vehicles a motor a les platges d’Amposta i establir-hi un taxa per moderar-ne l’accés i per finançar el manteniment d’aquests espais tan fràgils. I també en la mateixa línia, al mes de febrer vam presentar una moció perquè s’incorporés el camí de Baladres al pla de carreteres de la Diputació de Tarragona i es planifiqués el seu condicionament.

I durant la passada campanya electoral vam anunciar dues mesures. La primera eren un aparcament dissuasori a la zona del camp de futbol del Poblenou, camp pràcticament sense ús, i addicionalment un altre aparcament específic per autocaravanes al Poblenou o les seves proximitats. I la segona, convertir el nucli urbà del Poblenou a mitjà termini, en una zona lliure de vehicles a motor, excepte per al veïnat o les empreses.

Però sobre la intenció de posar fil a l’agulla al problema per part de l’equip de govern tenim reserves. La millora de camins rurals va començar el 2015 amb molta força, però ha anat perdent energia. La construcció del dipòsit d’aigua potable de Poblenou i la remodelació de l’església ja està en marxa, però encara no se’ns ha notificat sobre la finalització de l’adequació de l’espai que havia de substituir l’antiga àrea que informalment feia de deixalleria i que s’havia anunciat a principis d’any.

Per altra banda, es van fer una sèrie d’inversions en el marc d’una subvenció del pla del Foment del Turisme de la Generalitat de Catalunya, per exemple l’arranjament de part del camí del Través, amb un carril bici segregat, des de la Casa de Fusta fins l’encreuament amb el camí que porta a l’aiguamoll de l’Embut. Però la segona fase d’aquest camí, fins arribar al Poblenou no s’ha completat, i precisament resulta una carril bici disfuncional perquè no comunica la Casa de Fusta amb el Poblenou, que seria de gran utilitat i reduiria la perillositat de l’itinerari. Pareix que l’equip de govern no realitza inversions si no rep subvencions d’administracions superiors, i precisament, completar el carril bici de la Casa de Fusta Través seria ben senzill, amb una inversió segurament inferior als 100.000 euros, i tindria una gran utilitat tant per visitants com pels propis veïns del Poblenou. Creiem que esta inversió no s’hauria d’haver demorat i s’hauria d’haver executat amb recursos propis de l’Ajuntament. Des de JuntsxAmposta seguirem observant la situació, en contacte amb la gent de Poblenou i proposant mesures per trobar solucions a esta situació.

Total
5
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Previous Article

Apagades a l'enllumenat dels carrers d'Amposta

Next Article

Els presos polítics, un any després de la sentència: ‘La repressió referma la victòria que vindrà’

Related Posts
Llegir més

1 d’octubre

El referèndum de l’1-O va ser una fita històrica per a Catalunya. Un moment en el qual generacions…
Llegir més

100 dies – Revista Amposta 10/2019

Una data important dins d’una legislatura són els 100 dies. Històricament els experts relacionen aquesta data amb Napoleó.…
Total
5
Share